Pieniä nahkamooseksia ei ole näkynyt tällä viikolla kylätiellä. Ihmettelin asiaa mummolle. Mummo kertoi, että koululaisilla on tällä viikolla syysloma.

Siitäkös minä ärähdin! Milloin on minun syyslomani!? Epäreilua! Mummo oli sitä mieltä, että lomasta on vaikea pitää lomaa. Mitä sinä nainen oikein vihjailet!

No, kyllä minä pienille nahkamooseksille tämän suon. Kidutetaanhan heitä kuitenkin suuren osaa vuotta aikaisilla aamuherätyksillä. Minä käännän aamulla siihen aikaan kylkeä ja jatkan uniani, kun jo ensimmäiset koululaiset laahustavat kohti opinahjoaan.

Olen ollut huolissani siitä, että nämä pienet isänmaan toivot nukkuvat hälyttävän vähän. Mitä mieltä lienevät psykologian ja lääketieteen asiantuntijat? Komppaavatko Paavoa? Univaje ei todellakaan ole eduksi kenellekään. Olen kuullut, että se saattaa esiintyä piilevänä, kunnes sitten joku päivä se iskee pahimmalla mahdollisella tavalla. Tästä syystä tulitikkuja tai sytkäreitä ei suositella annettavan minikokoisille nahkamooseksille. Polttavat itsensä loppuun. Burn out.

Mummo ei saanut viime yönä nukuttua kuin yhdeksän tuntia. Nyt hän on sitten äärimmäisen ärtynyt ja yrittää kettumaisuuttaan jopa rajoittaa sananvapauttani ajamalla minut pois tietokoneen ääreltä.

Okei, mennään mennään.

Pavee.jpg

t. Paavo