wahlroos.jpg

Onko Nalle Wahlroosin nimi alkujaan ollut Björn? Onko hän suomenruotsalainen? Näihin kysymyksiin emme saaneet vastausta, mutta kymmenisen vuotta vanhoista valokuvista selvisi, että nalle tuli paketista, jonka Tyttöjollaonniinsyötävänihanathiukset sai silloiselta poikaystävältään joululahjaksi. Wahlroos meni siis alun perin ihan toiseen osoitteeseen kuin minulle. Vasta paljon myöhemmin, muuttaessani Perämetsään, tämä omistajiensa erosta hieman traumatisoitunut nalle, siirtyi minun omistukseeni. Ja onneksi siirtyi. Niin paljon iloa Wahlroos on minulle suonut. Se on minulle unikaveri, tappelukaveri, lohdutuskaveri, elämänkumppani. Ja tuleehan minun nallea joskus nylkytettyäkin. Mitä mummooooo!? Ai, että joskus-sana on vähättelyä. Hm. No, ehkä vähän useamminkin. Tärkeä kaveri siis monella tapaa. Voidaankin kai yhteenvetona todeta, että tämän ko. poikaystävän paras anti perheellemme olikin kiistatta Nalle Wahlroos.  

t. Paavo