Mummo ajattelee minun olevan synnynnäinen vegaani. Minulle kun ei tahdo edelleenkään tuo ruokapuoli maistua. Ulkona sen sijaan haluaisin tunkea suuhuni kaiken, oli se sitten ruohoa, käpyjä, multaa, jäniksen papanoita.. Maku ratkaisee, pudotanko löytämäni aarteen toisesta suupielestä ulos vai nielaisenko sen nopeasti, ennen kuin kukaan ehtii vaatia sitä itselleen. Mummo pelottelee minua tukehtumisella, suolitukoksella ja myrkytyskuolemalla.. Hän kun on sitä helposti huolestuvaa sorttia.

19105279_10212640720632849_325575696_o.j

Mummo teki tänään paperihommia. Niin minäkin. Löysin hänen laukustaan nenäliinapaketin. Enpä ole niin lystiä pitänyt hetkeen! Mummo tuli häiritsemään. Mummo häiritsee minua myös silloin, kun roikun jääkaapin tiivisteissä, vedän verhoja tai löydän peikonlehden ilmajuuret. Nainen, missä sinun huumorintajusi on?

Minun huumorintajuni meinasi eilen olla koetuksella.. Taas kerran mummo sitoi minut sillä naruhäkkyrällä, joka tuntuu ikävältä kaulasta, selästä, vasemmasta korvasta, rinnasta, pippelistä, mantelitumakkeesta  jne. Mummo kutsuu niitä valjaiksi. Sitkeästi päivästä toiseen hän sitoo minut niillä. Mummon mukaan sitä tehdään, koska minun pitää tottua valjaisiin. Mutta minun kropalle ne eivät sovi! Siihen paikkaan kaaduin taaskin. Niin kuin olen joka kerta kaatunut. En liiku siitä mihinkään. Jähmetyn.

Minun some-idolini on Puksu Buldoggi. Puksun kroppa jähmettyy myös joissakin tilanteissa. Puksu tietää reaktion lääketieteelliset faktat. Tässä hänen sanojaan (vapaasti lainaten ja hänen murteestaan suomen kielelle kääntäen): "Aivojen errorin takia selkärangan nikamien välilevyt deletoituu. Ja niin myös raajojen hermokanavien solukot. Veri sekä kudosnesteet yhdessä entsyymien kanssa aiheuttaa jähmettymisen. Jumi iskee kroppaan. Hetken jalat ikään kuin liikuvat vuorotahtiin, mutta sitten kun pitäisi lähteä kauemmas, niin nehän tekevät tenän." Juurikin näin valjaissa ollessa tapahtuu! Puksu ymmärtää.

Illalla mummo sitten antoi periksi (taas kerran). Hän laittoi kaulaani kaulapannan. Mummo lupasi unohtaa valjaat hetkeksi. Karvakäden mielestä panta oli tyttömäinen. Vaalea lila on mielestäni sukupuolineutraali väri (ja vaikka olisi pinkki, kunhan ei laiteta valjaita!!).

Kuulin, kun mummo ja Karvakäsi juttelivat, että hallitus voi kaatua. Pitäisi olla varovainen. Minäkin kaaduin tänään, kun otin mutkan liian lujaa. Sattui.

terveisin Paavo