Mummo sanoi tänään, että kylmät syyssäät ovat tuloillaan. ”Sit sääki Paavo tarvittet takin päälles! Takki pääl voit istuskel tual ulko miälimääri. ” Ei ikinä! Ei koskaan! Valjaat jo pelkästään aiheuttavat minulle vakavia halvausoireita! Turhaa trendipelleilyä! Rumat ne vaatteilla koreilee! Ei puku tee pyhimystä! Koiraa ON karvoihin katsominen! Kaikkea yritin. Ei auttanut.

Siis olen koira, jolla ei ole aluskarvaa lämmittämässä..  Ja se on mummon mielestä peruste syys- ja talvivaatetukselle. Kyse on kuulemma minun hyvinvoinnista ja terveydestä huolehtimisesta. Ja höh.  Entä jos vaipuisin talvihorrokseen? Heräisin vasta, kun kevätaurinko alkaisi lämmittää.. Karhutkin tekevät niin. Nekin tekevät sen ihan vaan siksi, ettei kukaan keksisi vaatettaa niitä. Vakavia ennakkotapauksia kun heillä on; esim Nalle Puh, Ti-Ti Nalle ja Karhukoplan veljekset..

Perjantaina lähdetään kuulemma vaateostoksille (miksi mummo saa aina tahtonsa periksi?). Kun juuri perjantaina ei minulle millään sopisi.. Minun piti tehdä mindfulness-harjoituksia koko päivä.. Mummooooooo!!

21875967_10212905410342086_376380699_o.j

Uskottavuushan siinä menisi, jos tuolla palttoo päällä istuisin.. Ei hyvää päivää!

terveisin tulevaisuudestaan huolestunut Paavo