Bitti%20ja%20Paavo.jpg

Kuten muistatte, olen osa-aika työllistetty. Mummon assistentti. Tänään minulla oli taas vaihteeksi työssä -kävely päivä. Näin öttiäis -aikana kun hommat pitää tehdä ulkosalla. Haimme vanhan tuttuni, Bitin, ja hänen emonsa mukaan. Ja mitä alkoi mummo minulta kesken kiireisimmän työrupeaman vaatimaan: ”Leiki ny Paavo edes vähän Bitin kans.. Kato ny ko toinen pyytä..” Siis jos sinä mummeliini et ota työtäsi vakavasti, niin minä kyllä otan! Työ ja huvi ei minulla kuulu samaan lauseeseen. En leikkinyt.

Nalle Wahlroos siinä lattialla jotain virnuili, kun työn raskaan raataja, eli minä, saavuin kotiin. Muistin mitä luimme mummon kanssa lehdestä. Kaikkien nallejen pitää näinä päivinä istua ikkunassa ilahduttamassa ohikulkevia. Ja mitä tekee Wahlroos asian eteen. Ei mitään! Mummoooooo!! Nyt istuu teddy ikkunassa. Mököttää ja murisee nahkamooseksille. Saa ehkä lopputilin jo huomenna.

wahlroos.jpg

t. Paavo