20495743_10214057675015227_1581599563_o.

Kaupunkipäivä. Hilma-Himbeliini oli kanssani. Mummo ja tyttöjollaonniinsyötävänihanathiukset olivat lounaalla ravintola Niskassa. Minun ja Hilman lounas oli hyvin tavanomainen ja tylsä; saimme kanakierteet. Yritimme kovasti viestittää, että kyllä meille pizzakin maistuisi, mutta pyh, emme saaneet toivottua vastakaikua..

Ravintola Niska on yksi Turun koiraystävällisistä ravintoloista (enemmänkin niitä saisi olla, vink, vink). Henkilökunta kävi kahteen otteeseen keskustelemassa minun ja Hilman kanssa. He kysyivät, onko meillä kaikki hyvin ja haluaisimmeko esimerkiksi vettä juodaksemme. Kiitimme kohteliaasti ja kerroimme, että meillä on omat juomat mukana. Suosittelemme kyllä lämpimästi kyseistä paikkaa kaikille koirakavereille, kun tulette Turkuun!

Te tunnette minut.. olen tyyppi, jonka pitäisi kaikki maasta löytyvä maistaa tai ainakin haistaa (en osaa laistaa.. Oho, tulipa hieno runo!). Niinpä minä olinkin heti ensimmäisen kadunpätkän jälkeen tumppi huulessa. Mummo piti aikamoisen saarnan tupakan ja nuuskapussien vaaroista. Olisipa siinä kohden joku mummovaarasta tietämätön tyyppi erehtynyt tumppinsa heittämään maahan, niin enpä olisi hänen housuissaan halunnut olla! Mummo on aika hurja suuttuessaan!

Ihmettelimme Hilman kanssa tyyppejä, joita hyppi vähän joka kadun kulmassa. Näyttivät ihan samalta, kuin minä silloin, kun haluan hihnasta irti ja riuhdon takajaloillani seisten. Mummo kertoi, että Turussa on meneillään Europeade-kansanperinnetapahtuma ja siksi näitä tanssijoita on täällä niin paljon. Mitä sitä sanottiinkaan, kaikkea pitää kokeilla paitsi... En siis kokeillut.

terveisin Paavo