pave%20ja%20ruoka.jpg

Mummo osti minulle uutta ruokaa, ankkaa perunalla. Syön vain lammasta riisillä! Tuo on syömäkelvotonta. Päätin ryhtyä nälkälakkoon. Olen ollut jo ainakin kolme tuntia. Nälkä alkaa olla jo niin, että ulkonäköä haittaa..  

Mummo sanoo, että minun ei pidä ronklata yhtään. Hän haki sanomalehden ja piti minulle luennon artikkelista, jonka joku angstinen, maailmantuskaa poteva toimittaja oli sinne vit…illakseen väsännyt.

Artikkelissa vaahdottiin taas sitä, miten merkittävä päästöjen lähde lemmikkien ruuantuotanto on. Luonnonvarojakin kuluttaa niin maan perskeleesti. Kuulehan nyt toimittaja J. Ritola, ihan rauhassa saat itse syödä teurasjätteet, joita nyt meiltä karvakorvilta kadehdit. Minä voin kyllä vaihtaa ne sinun ruokapöydästäsi löytyviin sisäfileisiin.

Mitä mummooooo! En ymmärtänyt mitään väärin!


t. Paavo