nimpparit.jpg

 

Kansallinen juhlapäivä!!

Jeeee!

Paavon nimipäivä!

Mistäkö Paavo -nimi juontaa juurensa? No, onko siitä pakko puhua? Ikivanhoja asioita kaivella.. No, okei. Olisihan se tietysti hienoa, jos nimen alkuperäinen merkitys olisi ”voitto” tai ”voima” , kuten Nikoilla ja Rikuilla on.. Mutta kun ei ole. Paavo-nimi on muunnos roomalaisesta nimestä Paulus, joka tarkoittaa ”pientä” tai ”vaatimatonta”. Höh. Kyseenalaistan tuon.

Paavo-nimeä on ollut jo esihistoriallisella ajalla eli silloin, kun Paavo Väyrynen ja Paavo Lipponen ovat saaneet nimensä. Muuta yhteistä kuin etunimi, minulla ei kyseisten miesten kanssa sitten olekaan. Edellisistä tyypeistä poiketen minä EN OLE poliitikko ja MINÄ OLEN karismaattinen kansanmies.

Koska nimipäiväni juhla-arvo on kiistaton, niin sitä pitäisi kyllä juhlistaa ikimuistettavalla tavalla.. Mitenkä sitä viettäisin? Runsasta ja estotonta alkoholin käyttöä olen pyrkinyt välttämään. Siitä seuraa vain ikäviä lieveilmiöitä tappelun nujakoineen ja örveltämisineen. Sukellus rappioelämän syövereihin ei juuri nyt houkuta. Kun ovat ne työtkin alkamassa.

Ehkäpä kutsun talon täyteen vieraita! Tuttuja ja tuntemattomia. He pitävät minulle rustattuja juhlapuheita ja saan lahjoja, joita ostamalla he ovat ylittäneet satakertaisesti heidän maksukykynsä! Paikalle he saapuvat minibussilla, koska lahjat eivät mahdu pienempään. Minibussit parkkeerataan kotini viereiselle urheilukentälle, jossa maailmankuulu rap-artisti ohjaa liikennettä. Illan tullen ilotulitusraketit täyttävät Perämetsän taivaan. Täytekakkua syömme niin paljon, että koko 2020-lukukaan ei riitä dieeteille ja.. ja.. ja..

Sitä odotellessa.. Paavo