tonttu.jpg

Työ, työ se jatkuu, vaikk' on yö
Työ, työ ja työ se miestä syö
Ei ruokaa eikä taukoo näy
Usko pois, voimille se käy.
Yeah, on rankkaa olla tonttumies
Yeah, it's hard to be a tonttu.
Yeah, on rankkaa olla tonttumies
Yeah, it's hard to be a tonttu.
Joulu se koulun lopettaa
Töistä muut pois jo olla saa,
Mutta jos olet tonttumies
Töitä vain painat otsa hiess'.
Yeah, on rankkaa olla tonttumies
Yeah, it's hard to be a tonttu
I said Yeah, on rankkaa olla tonttumies
Yeah, it's hard to be a tonttu.

 

Tontuksi pukivat meikäpojan. Työ kuulemma sopii tällaiselle herkkäkuuloiselle ja kaiken näkevälle.. Piti oikein googlata, mitä kaikkea tonttumieheltä odotetaan.. Ensisijainen tehtävä olisi kaiketi stalkata nahkamoosesten lapsia. Aamusta iltaan.. Palkka olisi varmasti vähintäänkin kohtuullinen, koska kyseessä olisi pääsääntöisesti ulkona tehtävä homma? Jatkuva kylmäaltistus. Eikö? Eikä edes vaarallisen työn lisää maksettaisi! Vaikka altistuisin jatkuvasti niille tuhmiksi mainituille.

Ja mistä minä sen tietäisin, kuka on kiltti ja kuka tuhma? Millä mittareilla kiltteyttä muka mitataan? Sanoivat, että tarkkaa kirjaa pitäisi nahkamooseksista tehdä, koska olisin tilivelvollinen isolle pomolle, joulupukille. Minun tallenteideni mukaisesti hän sitten antaisi pilteille lahjoja. Höh, sanon minä. Eikö lahjoja annetakaan antamisen ilosta? Olenko ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin?

Ja jo marraskuusta asti lapsia on kiristetty tontuilla eli tässä tapauksessa se tarkoittaisi, että minulla! Miten tällainen touhu vaikuttaisi minun ja lasten välisiin suhteisiin? Vieläkö saisin silityksiä Perämetsän raitilla? Ei, en halua osallistua  tämänkaltaiseen toimintaan. Viekää siis tonttulakki sinne mitä sen otittekin! Minä haluan olla lasten ystävä ja toivottaa

KAIKILLE NAHKAMOOSEKSILLE JA KARVAKAVEREILLE OIKEIN IHANAA JA LEPPOISAA JOULUN AIKAA!