virus.jpg

Meikäläisestä ei ole vähään aikaan kulunut mitään. On ollut vähän kiireitä. Jouduin sairaanhoitajan hommiin. Kunnioitan sairaanhoitajien palkankorotusvaatimuksia ja ajattelinkin ensin kieltäytyä työstä lakko-oikeuteeni vedoten. Mummon surkeat silmät saivat minut kuitenkin heltymään.. Lopulta päädyin siihen, että tätä hommaa voisi kai kutsua suojelutyöksi ja sitähän pitää tehdä työtaistelun aikanakin.

Mitäkö on tapahtunut? Mummo ja Karvakäsi sairastuivat. Molemmat peräjälkeen. Norovirus iski heihin. Mummo aina varoittaa minua paskan syömisestä ja mikäli olen oikein noroviruksen syntyperän ymmärtänyt, ”siitä ittestähän” tuossa viheliäisessä taudissa on kyse! Ettei vain naisella itsellään olisi kanssani sama salainen pahe.. Kommenteissa onkin ollut kyse vain annoskateudesta.

Mitä hoitajan toimenkuvaani on kuulunut? No, olen toiminut mm. kuumeisen Karvakäden lämmittäjänä. Olen maannut heidän vatsojensa päällä, jotta se helskatanmoinen möyrynä siellä loppuisi. Olen kantanut pehmoleluja heille. Olen toiminut wc:n oven takana niin kutsuttuna vessavahtina. Olen korva tarkkana kuunnellut, kumpi siellä tällä kertaa räjähtää, mummon perä vai vessapytty.

t. Paavo