Mummo kertoi minulle aamulla, että hänellä alkoi kesäloma. Ei hajuakaan, mitä se tarkoittaa, mutta JOS se tarkoittaa sitä, että menemme joka päivä Ruissaloon retkelle, niin kesäloma jatkukoon ikuisesti!!

Mukaamme matkaan tulivat Hilma ja tyttöjollaonniinsyötävänihanathiukset. En saanut syödä hiuksia tänään(kään). Menimme vesibussilla ja niin meni muutama muukin. Pikkasen meinasin ottaa lämpöä siinä jonossa odotellessamme,  mutta mummo esti suurimmat mielenilmaukseni.

Vesibussissa oli monenkirjavaa sakkia. Jos jotain matkan aikana opin, niin ainakin sen, että ihmislapsia on olemassa hyvinkin erilaisilla äänenvoimakkuuksilla. Tilaavatkohan ihmiset lapsiaan näin: " Minulle yksi erittäin kimeä-ääninen ja mieluiten sylissä kiemurteleva yksilö" tai "Haluaisin tilata yhden, naama punaisena huutavan poikalapsen. Volyymin pitäisi olla voimakas ja raivon pitäisi mieluusti kestää ainakin 40 minuuttia kerrallaan eli tuollaisen Martinsilta-Ruissalo -matkan ainakin".

20170629_141014.jpg

Tässä kuvassa katson kauas kaukaisuuteen (ellei telakkaranta kaislikkoineen olisi edessä) ja haaveilen aavoista ulapoista, myrskyävistä meristä, jolloin laulaisin kuin Lauri Tähkä konsanaan:

Myrskyn silmä tummuu

tunti tunnilta

minä huudan vailla suuntaa

Woo-oo-oo-oo-oo

Mä sinua odotan

Woo-oo-oo-oo-oo

oot mulle ainoa...HILMAA!!!

20170629_170237.jpg

Voi mikä vihreys! Näin jo silmissäni, miten minä ja Hilma kirmaamme pitkin tuota loputonta niittyä. Niinpä. Sitten mummo laittoi kaulaani hihnan.. Ilonpilaajan.

20170629_145627.jpg

Menimme jätskille. Muut söivät herkkuja ja minä lautasliinan. Ei paha. Minähän pidän puusta sen kaikissa muodoissa; Niin maistuu kävyt, kaarnat, neulaset kuin oksatkin, joten miksi minulle ei olisi maistunut tämä 50 %:sti selluloosaa sisältävä nami-nami-makupala.

20170629_170319.jpg

Välillä otimme vähän tiukemmin (kirjaimellisesti) yhteen mummon kanssa. Mummo ei osaa seurata. Hän ei osaa olla hihnan toisessa päässä. Pysähtyi, eikä liikkunut vaikka miten vedin! Ajattelinkin ehdottaa mummolle, että luovutaan koko kapistuksesta, sillä eivät vanhat mummot enää opi uusia temppuja.

20170629_170133.jpg

Hilma, jos löydät kanandanhanhen kakkaa, niin kerrothan! Otetaan kisa, kumpi syö nopeammin! Tai enemmän! Ja kyllähän se tyttö löysi!

Kun päästiin kotiin, mummo kertoi Karvakädelle: "Paavo söi ainaki hatullisen paskaa!" Ehkä söin. Ehkä en.

Kesäisin terveisin Paavo