Tyttöjollaonniinsyötävänihanathiukset lähetti minulle kuvan Hilmasta. Hilma on selvästikin itkenyt. Raukka ikävöi varmasti minua. Pitäisi oikein käydä murua katsomassa. Antaisikohan hän minulle pusun? Se on 50:50.. Minulla on vaan niin kovasti kiirettä ollut. Kerronpa teille parista viime päivästäni. Mutta alla ensin kuva itkeneestä Hilusta. Eikö hän olekin vähän ylisöpö?

20642093_10214113334366676_1718462176_o.

Eilen olin taas pentutreffeillä. En ole enää se porukan pienin. Itse asiassa alan olla porukan senioreita.. Minulla on 15 viikkoa täynnä! Pentutreffit ovat alle 16-viikkoisille. Voi ei. Miksi kaikki kiva aina loppuu.. Olen ajatellut, että jospa pysyisinkin sitten vähän pidempään 16-viikkoisena. Onhan mummokin jo kahdeksatta vuotta viidenkymmenen..

Eilen Lemmikkiasemalla tapahtui jotain kummallista. En keksi siihen mitään muuta selitystä, kuin ikääntyminen..  Minuun iski shoppailumania. Ja paha sellainen!  Kavereista välittämättä lähdin kiertelemään hyllyrivistöjä. Laskeskelin siinä aikani kuluksi puruluu-lajikkeiden määrää. Pääsin 105 000:een. Ja edelleen niitä kauheita naruvaljaita oli myynnissä! Kuka niitäkin ostaa! Viekää pois nuo koirankidutuslaitteet! Leluja oli jos jonkinlaisia. Minkäköhän ottaisin, jos saisi valita..Tällaisia minä siellä kulkiessani pohdiskelin. Kunnes joku kavereista herätti minut tähän hetkeen: "Hei poika, painimaan!" Ja niin sitä mentiin taas. Pää viidentenä jalkana.

Tänään mummo herätti minut kukonlaulun aikaan. Jo puoli yhdeksältä. En olisi jaksanut herätä millään. Teeskentelin kuollutta. Ei auttanut. Herättävä oli. Protestoin. En syönyt. Mihin ihmeeseen nyt on tällainen hoppu?

No, tuttuhan se paikka oli, mihin menimme. Olen siellä kerran mummon kanssa käynyt. Nyt, kun tarkemmin muistelen, taisi jotain juttua olla, että "palataan asiaan".. Mummo jätti minut sinne! Ei sillä, ei se paha paikka ollut. Päinvastoin. Oikein mukavia ihmis- ja koirakavereita. Vietin siellä koko piiiiitkän päivän! Sitten Karvakäsi löysi minut. Onneksi löysi. Mummo piilotti huonosti..

Kotona minulle kerrottiin, että olin ollut päivähoidossa. Mummo ei siis haluakaan hylätä minua!! Pus pus pus pus ja loputtomiin pus pus pus! Näin toimitaan silloin, jos pennulle tulisi muuten liian pitkä aika olla yksin kotona. Ahaa. Olisi minulla pari projektia ollut kotona kesken. Niitä saa tehtyä vain yksin ollessa.. Ai mitä hommia? No, sellaisia pieniä kaiverrus- ja hiontahommia. Liittyy keittiökalusteisiin.

terveisin Paavo