pizzat.jpg

Terveisiä Raumalta! Minusta tuli kerralla niin Rauman Lukko, -pitsiviikot, - Kylmäpihlaja, -murre kuin Rauman ihanmikävaan -fani! Miksikö? No, meetvurstin takia! Menimme syömään Osteria da Filippoon. Suosittelen, että kun menette Raumalle, poiketkaapa juuri ko. pizzeriaan herkuttelemaan. Muutamia syitä suositukseeni: Koirat ovat tervetulleita ravintolan sisätiloihin (one point), kuulumisiani kyseltiin kohteliaaseen sävyyn (two points), minulle kiikutettiin raikasta raumalaista lähdevettä (three points), mummon ja Karvakäden mukaan pizza oli ihan huippua (four points) ja ennen kaikkea, kokki toi minulle kaksi paksua siivua meet-vurs-ti-a (ten points)!

En ollut koskaan aiemmin saanut maistaa meetvurstia! Ja nyt TODELLAKIN tajuan, mitä vaille minut on jätetty. Voitti kyllä perusmakkaran, kemialliselta merkiltään HK, mennen tullen. Näin jälkeen päin hiukan pisti mietityttämään, sillä olen kuullut kerrottavan, että meetvurstissa olisi hevosen lihaa ja olen kuitenkin vannoutunut kopukoitten ystävä. En kuitenkaan ehtinyt ajatella herkkujen alkuperää siinä kohdin. Sen verran nopsaan siivut saavuttivat vatsanporttini. RÖYH.

kova.jpg

Ja koska Raumalla olimme, pitihän minun käydä katsomassa kylmänkalseaa naista puiston penkillä. Onko miten voimissaan näin talven jäljiltä. Yhtä jäätävä oli katse kuin ennenkin. Eli kaikki kunnossa siis. Tarkistin naisen alushousujen värin. Mummo väitti tuonkaltaisen tiirailun olevan epäkohteliasta. Punaiset.

t. Paavo