Koko viikonloppu on mennyt treenatessa. Pissaamista. Ihmettelet varmasti, että eiköhän jokainen pentu osaa sen taidon? No, osaa kai, mutta ei niin komeasti kuin Boris (= minun idolini). Boris pissaa niin, että toinen takajalka osoittaa kooorkealle taivasta kohden. Yritin ja yritin. En onnistunut. Tasapainoni ei riittänyt moiseen akrobatiaan. Mummoa nauratti, mikä ei ollut mielestäni reilua..

Huutelin Boriksen perään, että "Miksi sinä teet noin?" Hän vastasi vain, että "Kyllä sinä poika ymmärrät sen vielä joskus. Miesten juttuja... Hormonisellaisia.."

Mummo kertoi minulle, että sudet tekevät reviirimerkkinsä maaston korkeimmille paikoille, jotta hajut leviävät niistä ilmavirtojen mukana ympäristöön. "Reviirin merkkamisen tähre te koirapojakki nostatte jalkka mahdollisimman korkkial. Niinku esimerkiks autorenkkaissi, puitterunkoihi, lyhtytolppisse ja karunkulmisse".

Melkein jo hyväksyin sen, että minä olen poika, joka ei osaa pissata oikeaoppisesti. Sitten tuli Hilma käymään. Hilma on tyttö. Ihan varmasti on. Olen tarkistanut sen monta kertaa (itse asiassa joka kerta, kun näemme). Menimme ulos ja mitä teki Hilma!? Pissasi KAHDELLA jalalla seisten! Pisti vielä Boristakin paremmaksi! Hilu käveli tyynen rauhallisesti (kuten aina) omenapuun viereen, nosti molemmat takajalkansa taivasta kohden, seisoi etutassuillaan ja pissasi. "Mummo, mummo! Hilma leikkii poikaa!" Mummo selitti, että joskus tyttökoirat haluavat myös merkkailla ja näin kertoa, että älkää pojat luulko olevanne yhtään meitä tyttöjä coolimpia. Kyse on mummon mukaan valtataistelusta.

Päätin jatkaa harjoituksia. Mummo kyllä sanoi, että minä en ole vielä murkkuiässä ja voin ihan rauhassa vielä tehdä kyykkypissoja. Haluaisin vain niin kovasti olla yhtä kova jätkä kuin Boris on. Tänä aamuna se viimein onnistui! Pissasin kolmella jalalla seisten! Ihan niin kuin Boris. Tai en ehkä ihan samalla lailla, mutta melkein.. Harmi, että Boris ja Hilma eivät olleet näkemässä.. Jos olisivat nähneet, eivät pitäisi minua enää vauvana.

21014730_10213397333387695_422394813_o%2

Olemmehan me Boriksen kanssa ihan samannäköisiä? Olemmehan?

t. Paavo