uimari.jpg

Onko se Pohjanlahden ryhävalas nyt täällä?? Höpsis. Sehän olen minä, Paavo!

Mummo varmasti ajattelee minun olleen joku kuha tai hauki edellisessä elämässäni. Halusi väen väkisin viedä minut uimaan. Sillä innostuneella, vaikeasti vastustettavalla  äänensävyllään sanoi: ”Mennään uimaan!” Menin halpaan. Olin aivan intoa piukassa…JEEEEEE… koska en ymmärtänyt kuin lauseen ensimmäisen sanan! Mitenkähän olisi innokkuuteni laita ollut, jos olisin ymmärtänyt, että nyt mennäänkin pesulle vähän isompaan altaaseen.

No oliko se kivaa? Hmmm. Makuasia sanoi kissa kun peräänsä nuoli.. Joku saattaisi tykätäkin. Ensin siinä vähän rantavettä tutkiskelin. En tule kauemmas, en varmasti tule! Mummo heitteli houkuttelevaa keppiä aina vain kauemmas ja kauemmas. Ovela nainen. Pakkohan se keppi oli hakea ja päreiksi laittaa. Sitten peli olikin menetetty. Kovin olin märkä. Kuin uitettu koira. 

 

Rakas Hilmani täyttää tänään 6 vuotta. Runo : Hilma, susta tykkään ja puruluun suuhus lykkään!       syd%C3%A4n2.jpg