Olen aloittamassa vapaaehtoistyön! Olen kuullut, että sen kaltaista toimintaa harrastavia tyyppejä pidetään kovasti arvossa.. Ai, mitäkö alan tehdä? Näin facebookissa ilmoituksen, jossa etsittiin uusille koirien leluille testaajia. Ilmoittauduin. Mitä mummoooooo!! Ei muka ole vapaaehtoistyötä?? Onhan! Vapaasta tahdosta tekisin ja kun päivät pitkät leikkii, niin kyllä se työstä käy.

Kun olen vapaaehtoistyöni ytimessä,  saan varmasti noin tuhat uutta lelua. Ainakin. Kynteni jo syyhyävät ja hampaitani kolottaa päästä niiden kimppuun.  Mitä mummoooooo?? Ai, että kyseistä testaajan paikkaa haki monta sataa koiraa. Epätodennäköistäkö, että he valitsisivat juuri minut? Olenko nyt kuulevinani pientä negatiivissävytteistä saivartelua naiselta, joka useimmiten syyttää minua pessimismistä.

Minua parempaa lelujen testaajaa ei olekaan. Itse asiassa sovin lelumarkkinoille yhtä hyvin kuin Matti ja Teppo Mattiin ja Teppoon. Eli täydellisesti. Ehkä menen hieman aikaani edelle, mutta en voi olla miettimättä sitä, kun tänä vuonna taas valitaan vuoden vapaaehtoistyöntekijää.. Olisipa se aika paukku, kun vuoden vapaaehtoistyöntekijä 2019 olisikin Paavo Oiva Veikko Perämetsästä, lelutestaajien kuningas!! Sitä odotellessa.

Vapaaehtoisty%C3%B6ntekij%C3%A4.jpg

t. Paavo