aurinkoa.jpg

Mitä!? Lähdet laivareissulle! Kuka tekee postauksen blogiin? ”Ai mää vai?” Minulle jätetään raskaat työt ja nainen itse vain rilluttelee. Eikö jo blogimme nimi, mummojapaavo, kerro siitä, että molempien pitää osallistua, eikä vain toisen? Eikä sellaista olekaan kuin tyky-päivä. On maanantai ja on tiistai ja keskiviikko, torstaikin on, mutta tyky-päivää ei ole.

No, ei auta. Mutta minulla onkin teille kerrottavaa. Mikäli kaikki sujuu suunnitelmien mukaisesti, näen 18. pvä sisaruksiani. Meillä on sellainen sukukokous. Mummo sanoo, että siellä pitää osata käyttäytyä.  En TODELLAKAAN  aio käyttäytyä. Aion kertoa veljillenikin, että käyttäytyminen on ahdasmielisten keksintöjä. Aion näyttää ja myös suositella heille, millaista on olla villi ja vapaa. Ja kukaan heistä ei ole sen jälkeen entisensä.

Miten kotiin palaaminen on muuten minulta sujunut? Kiirettä on pitänyt. Kuten arvelinkin, kissat olivat vallanneet tilukseni. Joka puolella haisi väärältä. Nyt olen pyrkinyt korjaamaan asian. Aikamoinen työ. Boris, Lulu ja Hilma olivat auttamassa ja olemmekin saaneet puskan aluset haisemaan taas lähes siltä, miltä niiden kuulukin haista.

Hilma tulee viikonloppuna meille. Kysyin Hilmalta, oliko hänellä minua ikävä, kun olin niin pitkään Espanjassa. Kuulemma yhtä paljon kuin tulehtunutta anaalirauhasta, kertoi narttu. Nyt en sitten tiedä, oliko se paljon vai vähän. Luultavasti paljon.

t. Paavo