Hirvi%20vai%20ei.jpg

 

Katsokaa tarkkaan minua yllä olevassa kuvassa ja kertokaa sen jälkeen, näytänkö minä hirveltä?? En helskata vie näytä! Ei ole sarviakaan!

Mutta ei auta, hirvikärpäset, nämä rumat, litteät, kuusijalkaiset paskiaiset, ovat nyt keksineet, että Paavo se olisikin mitä fantastisin isäntäeläin heille. Hirvieläin juuri heidän makuunsa.. Ei kun kimppuun! Istuvat puunoksalla odottamassa viatonta lenkkeilijää, meikäpoikaa,  ja kun olen kohdalla… viuuuuuuuuh, ei kun syöksy  tuuhean turkkini uumeniin.

Ja mitäpä tuosta, jos hiljakseen istuskelisivat karvoituksessani ja maisemia ihailisivat, mutta ei, purevat perkeleet kiitokseksi kuskina toimimisesta! Ja näiden kiusankappaleiden syljessä on jotain outoa ainetta, joka aiheuttaa minulle yliherkkyyttä, allergiaa tai jotain.. Herkkä mies kun olen.. Saan kutiavia paukamia nahkaani! Kuka sellaisia haluaisi? En minä ainakaan.

Karvakäsi ja muut ihmislajiin kuuluvat, voivat suojata itsensä edes jollakin lailla näiltä parasiiteilta.. Laittamalla vaikka tiiviin sukelluspuvun päälleen, tai sellaisen pikaluistelijan kilpa-asun, mutta miltä näyttäisi Paavo moisessa..  huppu tiukasti päähän vedettynä? Idiootilta! Eivät näkyisi hiuksetkaan! Tyyli kuitenkin ennen kaikkea. Ei koskaan voi tietää kuka tulee lenkkipolulla vastaan..

Niinpä minun ainoaksi keinoksi jääkin vahingon korjaaminen sen jo tapahduttua: ”Mikä ihme siäl sinu nyt niimpal kutitta!” Ja mummo löytää tämän loiseläimen turkistani. Näppärin sormin hän poimii vapaamatkustajan turkistani ja… Vai meneekö se niin? Ei ihan. Sitä perskuletta kun ei niin vaan turkista poistetakaan. Hirvikärpänen on mestari näpeistä liukenija. Ei tottele edes mummoa.

Ja kun nainen aikojen kuluttua onnistuu ällötyksen nappaamaan, tämän tappaminen onkin ihan oma lukunsa. Huh, huh! Riittääkö pieni läpsäisy keskivartaloon? Töytäisy takamukseen? Ei todellakaan. Tyyppi ei ole tällaisista moksiskaan. Hirvikärpäsen likvidoinnissa vaaditaan ammattihenkilöä, tietotaitoa ja erityisosaamista.. Lekalla kun listii lattian lommolle, niin siinä yksi keino. Tehokaskin. Alasin ja moukari.. kyllä, tehokas yhdistelmä sekin. Tulitikkua mokoman perään. Riski tietysti, että palaa koko talo, mutta pääseepähän kiusankappaleesta!

t. Hivenen ärsyyntynyt Paavo