Olin tänään pentukoulussa. Yksin. Jos ja kun karvattomia ei lasketa. Ei muita hännänheiluttajia ainuttakaan missään. Se oli hienoinen pettymys. Mutta kavereiden tuoksuja siellä oli senkin edestä..Olen aika lailla varma, että jollakin tyypillä oli päässyt pienet lirutkin lattialle (hajuaistini on pettämätön). Menin pitkin hallia kuin Kenraali Nuuh (muistattehan Sudenpentujen lippukunnan virallisen vainukoiran?).

Emme me kuitenkaan pelkän haistelun vuoksi hallille menneet. ”Jottai tarttis myäs tehrä”, kuten mummo sanoisi.  

Minun piti katsoa miten mummoa opetettiin. Opetettiin opettamaan minua. Välillä aika säälittävää seurattavaa.. Mummolle annettiin naksutin käteen. Hän ei tajunnut siitä mitään. Tyhjää löi aika pitkään.. Saimme ohjeet: naks ja nami, naks ja nami. Mummon ripeyttä koeteltiin ( ja sehän ei ole mummon vahvuuksissa top3:ssa). Tajusin aika nopeasti homman nimen. Okei, nami on siis tulossa aina tuon äänen jälkeen (tai tulee, kunhan mummo ehtii /hoksaa).. Ja näitä harjoituksia sitten jatkettiin eri variaatioilla kyllästymiseen asti.

Seuraava meille uusi esine oli kosketuskeppi. Keppi, jonka päässä oli pallo. Olin ensin ihan että whaaaat? Ei toimi keppileikeissä. Ei toimi palloleikeissä. Mihin ihmeeseen tuollaista tarvitaan? Sitten satuin tökkäsemään pallo-osaa kuonollani.. ja naks.. hyvä, hyvä, hyvä ja palkka! Ahaa..minun pitää siis koskettaa palloa kuonollani, niin saan naiset tyytyväisiksi. Muutaman kerran jälkeen olin jo ihan pro. Mummolla kesti vähän pidempään.

Tuo tunti, jonka hallilla vietimme,  oli mummolle varsinaista aivojumppaa. Välillä hänen piti oikeasti muistaa kolmekin asiaa peräjälkeen. Lähes ylivoimainen tehtävä! Annoin anteeksi, vaikka ei aina kaikki mennyt aivan nappiin. Pakko muistaa, että mummeliini ei ole enää ihan eilisen (eikä edellispäivän) teeren poikia.. Kun oikein kotona jatkan hänen kanssaan harjoituksia,  niin ehkäpä se vanha mummokin vielä uusia temppuja oppii.

Paavo%20ja%20uusi%20lelu.jpg

Lelunkin sain. Ja naksuttimen (yllätys, yllätys..).

t. korkeammin koulutettu Paavo